Tag Archives: Competition

The life of a Fitness Freak!

Finally.. a night where no alarms are set and NO obligations tomorrow. So what better to do on a Friday night at 9:53pm than to blog? Well not only do I have nothing to do (nor do I want to do anything) but I took a nap around 6:30 for about an hour and half. Not too smart of an idea because I have a feeling I will be up quite late :/ No worries. I will be in bed all night. That, or on the floor doing burpees, planks, pushups and sit ups ;D

Not kidding either.

I worked from 8am to around 2:30. My longest Saturday since working at the gym. Most people don’t like working out on the weekends which is weird. Not weird I guess, just different from my last experience at a gym. I don’t mind though. Usually it means I get the whole weekend off. I pretty much worked straight through, client after client. But scheduled around a 9am spin class. It was nice. I left about 10 minutes early to make sure I had enough time to change and to eat my post work out meal.

photo copy
Tuna, sweet potatoes and a banana. Yum (or not).

I had 2 cancellations at the end which were a bummer. Mostly because it wasted an hour of which I could have saved a little more energy to get a work out in. Instead I waited around. Spent a little more time with a previous client, then left shortly after. Being in the gym for as long as I am, I am getting use to (and loving) at home work outs. Again, mostly burpees, planks, push ups, tricep dips, other core work, body weight squats, and kettle bell (db swings). I have a few weights but nothing to extreme, so I am playing around with different rep schemes and tempos. I need to invest in more resistance bands and KB’s. I think this will also help me help clients when they are too busy to get in the gym. I had a client today say that he gets off track when he doesn’t work out. So knowing that, I HAVE A SOLUTION! NO MORE EXCUSES!!

So not much going on tonight. Since I didn’t get a work out in at the gym (besides the 50 minutes of spin class, aka cardio) and I have already taken 2 rest days this week, I got a little proactive. I went to the park and did some pull ups and rows then came home and did “lawnmowers” for a couple of sets. I want to get a picture, or at least a video, because my back is coming in real well. Even JP said something. I mentioned how I was 150lbs and he was like no way?! So I marched my happy ass over to the scale and 151 with my clothes and shoes on (also about 3 meals in and a ton of liquids. If you plan on weighing yourself I suggest doing it in the morning right when you wake up. Okay, after you go to the bathroom that is). I don’t mind being 150. Like you may know, I have suffered from many eating disorders. The scale was the enemy and would ruin my day if I was not under such and such pounds. Not anymore. I never weigh myself. Instead, I go by how I look and feel. The scale is meaningless to me. Anyways, so after I was done weighing myself, Jp commented on my back and how it looks great. Always a nice feeling to hear a compliment here and there 😉

So that is my Friday night. Just enjoying my bed and making sure I stick to my word and blog since I knew I wouldn’t yesterday.

We left for the track around 6:30pm. I finished with my client a little early and got home, changed and packed my lunch box. LOL. Ohhhh why you ask? Remember? 4 week no cheat for this little lady! I wonder if I can do it. Actually, I will do. Just to say that I can. Now.. This means no cheat meal. However, I stole a handful of popcorn yesterday and although no clean, I still don’t consider it a cheat. It’s little things like that, that will keep you sane. I promise you. You want something, have it. Because it will be a downward spiral if you don’t. Even today, my last client and I were talking. He gained 25lbs since really staying consistent with me. I weighed and did his body fat and surprisely only about 50% was from fat, the other muscle. Which made him feel a little better. But we got to talking about how he would actually binge. Not many guys would admit that, but at least I could help him through it.

Anywhooooo..

Oh, just sitting in the car eating.

Oh, just sitting in the car eating.

Since I am not having a cheat meal till my birthday, I knew that the track would be a little tease. I usually get a burger but.. not this time 😦 The boy actually wanted a funnel cake but I made him get a beer instead so I wasn’t tempted. LOL! He wasn’t happy with me. But.. it is what it is. I ended up packing 2 quest bars, carrots blueberries and strawberries. I should have packed a little more or at least ate more because I was STARVING. We had a good time. His friend ended up getting a spot in the hat races and made it all the way till the final round! So, we ended up there quite late. I didn’t mind… For once. We had a good time. I did get upset for a minute or two because I was in the car with another one of his friends girlfriends chilling in the A/C (LOL)  and a situation got brought up that I had dealt with the day before. I am trying this whole “trust” thing and all of a sudden this gets brought up again. I was instantly not happy. I almost don’t even want to go into detail because i don’t want to give them the satisfication of knowing it pisses me off. I handled the situation pretty well, I’d say. Usually I’d freak and blow up at them but figured that’s exactly what they wanted. So.. I am choosing to be the bigger person and to be honest, it feels good.

It was beautiful out. That, or a sick filter!

It was beautiful out. That, or a sick filter!

MMMM Camaro.

MMMM Camaro.

The last race was our boy and this corvette that seemed to be smoking the competition. They ended up talking before the final race and the guy wanted land. WHICH I KNOW NOTHING ABOUT BUT I KNEW WAS BULLSHIT. Our guy ended up losing but it was a close race. Honestly, a good time. We left around 11:30/12 and headed to Buffalo WIld Wings to grab some food because I was starving. I ended up getting a salad, but not before I ordered celery and carrots with our drinks (seriously, I was starving). The salad was pretty good. I was debating between a wrap and this, but decided I could do without the carbs (and the wrap doesn’t have much chicken). So I figured if I was going to consume the extra calories of the ranch dressing (on the side), I would rather skip the extra carbs and go with more protein. After we were done, we went home and passed out around 1:30/2am. About 4 hours before I had to be up. Maybe that’s why I am always tired. Ugh. But.. got up no problem and started my day.

BUFFALO WILD WINGS FTW!

BUFFALO WILD WINGS FTW!

Food for the day (Spaced throughout the day. Just didn’t track the time):
Quest bar on the way to work.
Tuna, some sweet potatoes, and a banana post spin class.
1/2 c WW pasta, 99% lean ground turkey and some organic pasta sauce 2 hours later.
Blueberries and carrots not too long after that.
Another serving of the pasta mentioned above.
1/2 (or a little more. Now that I get the big container of yogurt [cheaper], I have to measure it all out and that’s just a pain when you can get the convenience of the cups) with strawberries and blueberries.
1 Kind bar (dark chocolate, nuts and sea salt. MY FAVE).
1/4c sweet potatoes.
25 Almonds.
Oh, and some Gatorade during spin.

Now.. not too sure what I want to eat next. I haven’t had eggs in a while. Maybe I will eat that with some cottage cheese. Maybe this is why I am not losing weight lol. I am not really paying attention to my calorie intake and barely doing cardio (AND EATING TOO MANY ALMONDS!!!!!). I think this week has been the most cardio I have done. I know I did a 30 minute, a 15, and a 45 min session. Maybe do some more tomorrow but don’t want to do too much. I am still pretty far out from the show I am training for (yes, I said training for not necessarily doing lol). So I will take my time and enjoy the time I don’t have to do cardio because I have a feeling a lot more cardio is in my future :/

But.. you do what you gotta do to look good right? No real progress pictures today. Maybe I will tomorrow. I do still have a flat stomach (abs when flexing) this late at night which is a good sign. So we will see. Going to cook some food for my last meal and finish cleaning my room. Ohhhhh the exciting life I live.

;D

Advertisements
Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

“IT”

I want this new year to start off right. I want this new year to be MY year. The year I show not only to other people but more importantly to myself that I can do this and continue to do it.

It? What’s “it” exactly?

It would be my dedication, my motivation, my will to succeed. “It” would be my hard work, my happiness within myself.

encouragement24

I have come along way, fallen off a few times, but I am currently in the right direction. The past 2 weeks I have really put myself first and have gotten in the gym every day, only to see more and more progress which leads me to wanting “this” so much more. It makes you realize that you CAN do this, that you can make a difference. Like I’ve said before the beginning is the hardest but once you get passed the few hurdles I promise things will look up.

What I plan on doing this new year is to really put forth the effort and compete again come March 30. I want this new year to really be my “road to ripped“.

I want to take you fellow readers into my life of competition, the good the bad and the ugly. I want people to experience something that they may be afraid to do. Not only that, I want to show everyone the transformation that could happen if they just put the effort in.

Yes the effort.. the effort, the time, the discipline, and let me tell you once again.. it is SO worth it.

Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Post Competition: First Day Back!

Oh wow.

Probably should of rethought my first workout and possibly of done something else rather then legs lol. I have been stoked to get back in the gym and sometimes doing legs actually frustrates me. I don’t know what it is but whenever I go super heavy (which is all the time btw) I psych myself out. I really do need to find a spotter or someone to work out with that likes to go HAM! because I am kinda over the whole training people while I work out…. I want a KICK ASS workout 365! Hmmmmm I may possibly look into getting a personal trainer for myself, maybe once a week, just to rev things up.. kick my ass.. ext ext…. It gets expensive but having someone there and pushing you I feel is usually 75% better then being alone. That, and you get some extra knowledge! Personal training is something that requires a lot of information to be studied and I think it possibly will always be continuous. Meaning, since everyones body is different and we experience a lot of daily habits and we are now prone to numerous different types of dieases, that we will always need to continue our education in this field to stay up to par. Personal training isn’t just looking good and copying and pasting each work out for each individual client…. It is more then that (and quite frankly if your trainer doesn’t tailor your work outs, dump em.. no joke).

Ok I have no idea why I just rambled on about that.. which I think was actually about nothing. Cool.

Anywho.

The Food Log:

9am Green Smoothie that tasted like complete dick. I threw in a piece of pineapple and 1/4 of a banana (banana masks ANY taste), and a scoop of strawberry banana whey (didn’t have vanilla), and it still tasted like ass. I think I put too much “green superfood” in……….. but it was disgusting.

12pm 6oz Steak w/ 2oz Whole Wheat pasta with a slice of watermelon and 2/3 grapefruit 🙂

3pm Greek Yogurt

730pm Chicken and Veggies

9-2am– 4 cheese stix and 4 drinks. lol. fuck.

The Work Out:

Hack Squat 3x 90lbs
2x 110lbs

Calf Raises supersetted with Wall Sits

3x 50lbs w/ 30 sec wall sit

Front Squat

3x 10x 50

Planks- Completely half assed them.

Leg Ext

1 x 10 x 80lbs
1 x 10 x 95lbs
2 x 8-10 x 110lbs

Yeah I could NOT walk…. I can only imagine what I looked like.. lol. Today I am just hanging around. Life is started to get back to normal and I am super excited for my adventures in the gym in the next couple of months. I have a feeling I will be in the best shape of my life 🙂 Will start carb cycling after my birthday and actually pretty excited about that too haha! Everything else is kind of whatever. I am trying to get organized and all that shit, however my sister came home from college for a month and completely destroyed my room. I don’t have a place to put my shoes in my closet and for some reason finding a lot of clothes I never wore in the hamper… hmm.. Other then that, just taking life one day at a time. I put on some weight which I am learning to accept each day, but I know in the back of my head that in about a month I will be right back to where I was, and on a better road to being ripped. I will get there. Mark my word.

On to progress pics.. Should I do an entire blog, soley on the pictures or….. hmmmm.. lets see how much room it takes.. I’ll begin to upload the pics… lol… gotta love my procrastinating ass!

Okay I just posted all my progress pictures. You wanna see what I ate for this entire week????? Watch this shit..

Chocolate Dipped Cookie Dough

Buffalo Wild Wings

Driving to meet up for ice-cream.

Patiently waiting…….

COLDSTONE!!!!!!

Oreo filling flavored icecream, with oreos and PB cups ❤

Craving subway? Had 3 cookies too btw.. eat fresh bitches!

Shots @ Tommy’s for a going away party..

Taco Burrito King!!!!

Me all gay like.

Red Mango- Frozen Yogurt with oreo, brownie, and strawberries!

ONE MORE WOD! Check em out! Thanks for the shizzzz ❤

…coldstone……again.. lol same thing but with 2 oreos, a pb cup and a brownie lol.

&& this is what I look like because of this week long food-cation:

Sorry it was a screenshot via Instagram

 

So. As you can see I put on a little big of weight. For the next 4 weeks I will be having one or two cheat meals a week and continue to lift as heavy as I can. It will take me a solid 3 weeks to get back to how I was and I am perfectly ok with that! I have had SO much fun this last week, that the extra weight really doesn’t bother me. However I do continusouly feel like shit when I eat shit (coincidence? I think not). I am so ready for this.

oh btw..

maristheshit @ instagram 😉

Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Post Comp/ Weekend Recap

Well that sucked.

Lmfao. I don’t even know where to begin. I wrote a Thursday post but never posted it for some reason. I’ll start from there I suppose. So I had to wake up extra early to finish cardio before I had to pick up my bosses kids for school (yeah…. I know).. But regardless the day went as planned. After work I headed over to the nail place, got acrylics and my toe nails painted. This took about an hour, at which point I went directly to Taylor’s salon. We ended up doing an all over, an eggplant color. This took about 2 hours at which point, was already 930 at night, but still made it to the gym to do some cardio and sit in the sauna. After I finished with her I went right to the hotel and tried to unwind.

Friday morning wasn’t as hectic as I thought. I got up thinking that they had a fitness center in the hotel but they didn’t. No big deal I just went to X Sport down the street, finished cardio and on the way home stopped at Sunset foods (which is like a Whole Foods), and got a turkey and some sugar free cookies for after the show. I was running a little behind only because I called Taylor’s salon and she wasn’t there yet so I waited for her text to tell me to come by. We started my tanning process a little before noon. I was there till 3 fucking o’clock. This Jan Tana BULLSHIT was just that, bullshit. Turned me black and did NOT look good sprayed on. So after I left her salon looking like a fucking moron, I went back to the hotel. I wasn’t that upset because I still had time to get sprayed (she had another solution she wanted me to try), but I fell asleep for a couple hours. I woke up at about 630pm and Mike came over. We picked up Marley and headed over to Bridgeview, Il to check in at the gym over there. I was running so fucking late. Why I took a nap before check in is beyond me, but I literally made it with 5 minutes to spare. 5 minutes. 7:55pm no joke. After all this I went back to the hotel and we just chilled. Marley was being the biggest pain in the ass and I had no idea why but Mike left for a bit and I fell back asleep.

Taylor came over at midnight (after I kept falling asleep), and we started spraying another coat of this tan called Fake Bake (which she originally wanted to use prior to using the jan tana color) but I was hesitant because its not a competition spray.. I understand it may get someone dark but on stage is awhole nother story. You should be BLACK … lol.. she finished at about 2am. She left, mike came back and I laid upright in bed for 2 hours.  Got up at 5am, took a shower to wash off the excess solution, but the entire tan came off. So at 530 am on the morning of my comp, I was about as pale as they come. Awesome.

Well, Taylor came back at 530am, and wanted to just spray just this bronzer on me but I remembered we had another bottle of a different solution made by jan tana, so.. I got naked, stood in front of the mirror and we both started applying this solution. Well.. it looked better. I guess.. if better just means I looked….. uh different? lol.. I was streaky as fuck and just getting pissed. I needed to be out the door at 7am because I had a mandatory meeting at 830am in CHICAGO (which not to mention is FUCKING BULLSHIT! that and the whole checking in at USA gym.. just is so stupid and you would think they know that this whole thing is stressful enough).. whatever.. anywho…. so as I’m getting pissed.. hair is still curly as all hell.. and still had to finish my hair and put my make up on as my tan tried to dry. Ohhhhhhhh the time just flew by. Taylor was patient as shit with me (God bless her) and we finally got all our shit together and I was on the road at 730am.. traffic was a little bad at times because of some summit shit but I got to there within 45 minutes. Not like I really could of gave a shit.. but whatever.

So I got to the theater, found a semi decent parking spot and just sat there. It was raining… I had no umbrella or anything to cover my hair body or face with… so I just sat there for another 2 minutes ready to just book it. People were piling in, and vendors were setting up.. I waited for Taylor and we got some final touches done.. Bloated, streaky, hair frizzy, and bikini too small… I felt like shit.. especially seeing these beautiful ladies.. beautiful TANNED ladies… lmao.. ughhhhhhhhh…

Alright well it was what it was.. I really didn’t have time to take any pictures (it was so packed in the pump up room), and it was STICKY in there. This is a huge problem. My hair.. yeah.. unless you know me personally you’ll never understand. my hair is fucking crazy. I could feel it getting worse. I couldn’t stop touching it. I didn’t know what to do.. not to mention NO PONYTAIL HOLDER???? Really???????????????? Since when don’t I have a scrunchie? fuck me. Yup and then they called bikini tall. Lined up. Last one in line. Couldn’t stop grabbing my ass, complete wedgie. Why? forgot bikini bite. After hours of “preparation”… yes I borrowed some but I should of done it WAY earlier.. Oh so picture me.. fidgeting with my hair, my ass, and walking like I have something in my ass. OIL SHOULD NOT BE ALLOWED IN THE PUMP UP ROOM.. Guys don’t care because they are bare foot, so they just drip that shit errrrrrywhere. Yes I just  want to bitch.. Well yeah so that was me. Even on stage. Most embarrassing 5 minutes of my life. Why? I KNEW I wasn’t ready and I was just doing this because I felt obligated. Yes I worked hard but I took this like it was just something I signed up for. I wasn’t ready. I knew it. I am upset with suitsyouswimwear, my bikini was not custom made.. I was holding water like it was nobodies business… My hands are still black from the original Jan Tana tan (my elbows? Oh yeah.. I look like a giraffe or a cow.. whatever.. oh yeah.. actually… a cow fits me PERFECTLY!) Seriously though, I apologize. I’m not fat per say, but I sure did feel it. I took pictures after I got home from breakfast that are currently uploading..

Okay back on track.. so yeah blahblahblah got my happy ass off stage real fast, gathered my shit up and went to breakfast. Please see below:

How AMAZING! Only finished half of each(okay more then half of my waffle… but that’s because we were there for awhile and I knew I wasn’t going to take home a waffle.. so I couldn’t help myself!) lol my stomach was hurting.. So after breakfast I went back to the hotel to actually check in for another night.. I had called and asked for a late check out (which was $10 per extra hour) but since the room was less then $60 it was just better to not have to worry about packing up and going home since my sister just arrived back from Minnesota… so I went back up to my room and chilled out for a bit, while I did my own photo shoot.. please don’t be offended, you should know by now but I take provocative pictures.. Please see below as well:

haha yeah.. so that was me bloated.. okay even MORE bloated after that wonderful waffle creation.  Lmfao.. also stopped at a “chocolate factory” haha.. it was a tiny chocolate store I saw on the way to breakfast.. Got cookie dough dipped in chocolate.. then finished my night with Buffalo Wild Wings.. my FAVE restaurant lol and ate part of my life away there too… Ordered whatever I wanted without a care in the world. Felt awesome. I don’t remember what time I feel asleep but I woke up Sunday, at 930am feeling fully charged.

I finished packing up my shit and checked out of the hotel at 1130am and headed home. Found my sister, or rather my sisters clothes EVERYWHERE.. sucks I don’t have my own room when she comes home because she steals shit. And thinks shes entitled to whatever she wants to do.. meaning all my shit is moved and whatever lose odds and ends I may have had lying around are misplaced or taken for ransom or until I find it in her purse a week later. I took a nap for a few hours, got up, got in a fight with my sister, and about an hour later I left to go meet up with mike so we could go to coldstone. yep. coldstone.. lol

Even though it sucked because I didn’t add in enough shit lol. So it was basically ice cream.. but it was still better then chicken and broccoli. Thatsferdamnsure.

Blahblahblah and now its Monday. Clean relaxed eating now.

Literally feel awesome. I don’t have to worry about anything anymore, except lifting big and eating big! I WANT TO GROW! I have SO much potential and it sucks I did something to “track” my progress KNOWING I wasn’t ready but I will continue to go strong. I am so excited to finally be allowed almost twice as many carbs as the last month, and using that energy to kick ass in the gym.. This show was a stepping stone for bigger and better things.. I am STOKED.. seriously fucking ecstatic. Game on.

Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Before and After Bikini Comp Pics <3

Before:

In the Process:

 

Day before the Show:

Day of the Show:

Day after:

Yes my room is messy and yes I look like shit without makeup haha ❤ But this is my true transformation. I believe I have more before pics but they are somewhere on that pink camera and I have NO idea where it is. I am thinking my sister stole it back again. (its mine, but she keeps taking it lol)..

So there you have it kids. IT IS POSSIBLE!!!!!!!

Yes it takes hard work but why would you not want to give yourself 100% ?

Tagged , , , , , , , , , ,