Tag Archives: Fun

A big pile of Casein.

Happy Hump Day Everyone!

Pretty excited about things lately.. My break up hasn’t been as bad as I expected it to be.. its been more of a blessing rather. Him and I are speaking (I mean come on.. we work together and just plain get along), and are in fact working together to figure things out. It has opened my eyes in many ways. I have learned that pushing people away does more harm than good, and I would rather cherish the time we have together then look for ways to part. It has also taught me that I am my own person. With or without a man in my life, I am still a strong individual with a heart of gold…

and that heart of gold will not tarnish any time soon.

Last night I went to work out rather than spend time at work with the boys grilling and just hanging out. This was for many reasons, but really I needed to get back in the gym. I have been pretty dedicated for the last few days and starting to really enjoy my time in the gym like I once have before. After a semi decent arm workout and a really good cardio session, I updated my email to find a lady by the name of Sue interested in a giveaway on my blog. I emailed back regarding the “terms” and she promptly emailed back. I am not going to go any further into detail but it’s actually pretty cool. I want to offer this giveaway not only to my blog followers but to my twitter and instagram followers as well. So in the next few days, or possibly next week I should have everything up and rolling 🙂

After my session last night, I stopped at jewel for a few things. I have been wanting to make quick and easy meals that could be pre or post work out.. so last night I came up with chicken fried rice. I had the chicken, eggs, and amino soy sauce, so I just picked up some bean sprouts, baby corn and some brown rice (which I didn’t realize was wild rice till I got home.. lol.. nbd).

Made up a couple servings and put away for tomorrows meals, while I tried to do some casein cake thing.. It looks like crap but let me tell you.. it was amazing. I put a scoop of Nuts N More’s chocolate PB in the middle and mixed it all up.. and omg. I HATE the taste of this Dymatize Protein Powder but I was super happy with how this came out. It was like a sticky pancake filled with goodness. It consisted of a scoop of casein, 3 egg whites stirred it together and microwaved for 55 seconds. Added the Nuts N More and microwaved again for about 25 seconds. Here.. here is the goodness:

So, as you can see.. it doesn’t look good, BUT IT FUCKING WAS! hahaha.. and made me love consuming casein again!!

What is Casein protein?

Casein is a slow digesting and rich protein source that continues to feed your muscles long after whey proteins have dropped off. Studies have shown Micellar Casein protein to sustain steady amino acid elevations for an incredible 7 hours. It was shown to offer a strong anti-catabolic effect not noticed with fast digesting whey protein, and actually fostered a much more positive overall net protein balance in comparison.

 

Advertisements
Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Day 93- 3 days left..

Wednesday, May 9th…

Woke up fat. No joke.

NO idea where my abs went. Possibly the more carbs I had yesterday due to a leg workout? UGH.

so guess what I did, I googled that shit.

Found the same shit I already knew, drink more water, sweat ext ext.. Did see something about preparation- H.. so I got it. Lmao. I am so bad. Do not follow what I do just yet.. the point of the cream is to apply it prior or cardio so it secretes the fluid out of that area…… *CROSSES FINGERS* *PRAYS* *BLOWS OUT A CANDLE* pleassssssssseeeeeeeeeee work..

I’ve had enough. 3 days. I can do this.

All I want is to finish this contest prep.. EAT like crap for 24 hours, then get back to my normal lifestyle. I want to eat fruit without guilt. I want to EAT TO GROW AND I WANT IT NOW!!!!!! I know I’ll lose my abs for a few days but I don’t care. You should see me at the gym late at night.. I am practically SLEEPING!!! I am trying so hard, then I beat myself up over the fact that it was possibly a shitty fucking workout. I need balance in my life. Balance and forgiveness, especially for oneself.

Alright so yesterday after my never ending work day I headed over to Taylor’s Salon after I walked Marley and ate really quick.. (@La Flavia Salon in IL).. I waited around for a bit, for her to finish with her last client then I was next! She ended up cutting about 4 inches off.. dry cut and everything. It. Looks. Awesome. Anyways after we were chit chatting.. she thought she was going to dye it as well.. well obviously a miscommunication.. haha.. so I am going back tomorrow (Thursday) for her to dye it and style it (just so I know what it looks like and if I want it up or down).. so yes.. any who.. after the haircut we went back to her house and she got ready and we hit the gym.

It was leg day.. the last leg day of this contest prep.  yep. and let me tell you I, my “rest” breaks were me shutting my eyes and trying to sleep. It was awful. The only bright side of this story is I lifted my heaviest.. weird? haha.. no joke.

Blah blah blah got home at 1130pm and passed the fuck out.

I did book the hotel, so that’s another thing off my list of things to do. Now its just a waiting game really lol. Playing around with my poses and how my “abs” look in certain poses.. I am def ready to get all pampered though. Taylor is going to do an amazing job I already know.. now if my body was up to par…..

UGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH! Don’t worry.. I’ll be confident up there because you really don’t have any other choice lmfao.. but deep down I could of done better. I just have to remind myself that I didn’t do this with the intention of trying to out beat every girl.. this was a personal goal.  Really just a set date that I needed to lose that god awful weight in and I think I at least accomplished that. Again.. just WAIT for the before and after pics.. I at least lost 25 SOLID POUNDS OF FAT. Ugh I was disgusting.

Alright that was my little update for you and again I apologize for the lack material in my blogs.. I PROMISEEEEE as soon as I get SOME energy I will put A LOT of effort into making this blog something special. I LOVE receiving the comments/feed back from you guys. It ALWAYS puts me in a better mood/ a smile on my face. So I thank you.

now, to leave you with a photo that have made my jaw drop today..

..talk about  motivation.

Now go work out! 😉

Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,