Tag Archives: leg workout

Killer leg workout: not for the timid.

Leg workout 7/30/14

140lb leg press with Leg Ext warm up 4 sets of 12-15 (DO NOT USE LEG EXT IF YOU HAVE PROBLEMS WITH YOUR KNEES).
Upped leg press to 190lbs for 2 sets. Kept leg ext weight the same.

Started with Hack squat at 50lbs (1) 25lb each side with a 50lb BB lunge.
Doubled the weight (2) 25’s on each side.
Added (1) 10 to each side.

3 sets total- h.squat was 12 reps (adding weight)
Lunges were 2 sets (14,12 reps) @50lbs. Last set was 30 reps @bw

Leg press. 3 exercises in set. (1) 25 plate on each side.
3 sets of 12-15 reps:

1. Side leg press
2. Single leg press
3. Together (feet high) (yes! 45 rep set)!

Kick backs and sumo squat. K backs= 30lbs (cable). Sumo squat= 45lb DB. Sumo squat could have been heavier, regardless, should have done on boxes to get better ROM.
3 sets of 12 reps k backs, 10 reps s squats.

Smith machine squats (2) 10’s on each side. Super set with box jumps.
3 sets of 12 squats, 10 box jumps.

Exhaustion phase.
7 sets of 12-15 leg ext.

– So I wanted to test this leg workout today. I texted my lifting partner the workout and what I thought was going to be the complete opposite response, I received a “fuck yeah.” It was awesome. I was already dreading it in my head and glad I had someone’s positivity to piggy back off. We work together. Almost balance each other out. Yet when I read that, what I just wrote, realized that’s not entirely true. We work together we’ll yes, however sometimes we are so alike, when one goes down, so does the other. Only thing I can think of while trying to make light of the situation, is that we come back stronger. We pick each other up, in due time. That’s all that matters.

Anywho this ADD chick needs to stay focused…

This work out was pretty exhausting. Since being a trail run, I wanted to push myself but since we didn’t know what to expect, we didn’t go all out beast mode on it. We could have upped the weight on cable kick backs, sumo squat and smith machine squats. As a matter of fact, it sucked but 50lb BB lunge was a tad easy too. Next week (well do a plyo metric workout on Sunday), we’ll complete this routine again, but this time upping the ante a bit.

Everything should be easy to follow. Might want to google the side leg press just to make sure your position is correct. Since you are at an angle, make sure your foot ankle complex is directly inline with the knee. Don’t go to heavy on this one just to make sure you don’t hurt yourself. This was a triple set, and it sucked. But, oh so good.

Advertisements
Tagged , , , , , , , , ,

Leg Work Out Posted!

Can’t believe I’ve posted 3 days in a row. Lmao.. I usually get side tracked or fall asleep but dang!

Today was an alright day. I planned on going into work a few hours early to work out with H but as soon as I got there he left because he wasn’t feeling well. I was about 4 hours early so I was taking my time. Ended up talking to a few co workers for about an hour before I got started.
12pm Got to work
1pm Finally start working out. Light leg day today..

LEG DAY BABY!

My thighs look huge compared to my calves lol

My thighs look huge compared to my calves lol

I warmed up with Box Squats.
Bar @ 15reps
135lbs x 12reps supersetted with 20 BW Lunges
135lbs x 12reps another 20 Lunges
155lbs x 10reps – 20 lunges
165lbs x 8reps- 20 lunges

Leg Curl 40lbs x 12reps
45lbs x 10
50lbs x 12
Super set with abduction:
135lbs x 15
150lbs x 15
145lbs x 12
Adduction:
135lbs x 15reps
145lbs x 15reps
145lbs x 12reps

Leg Press:
180lbs x 12reps
180lbs x 12reps
270lbs x 8reps
270lbs x 8reps

Superset with 20 lunges and 10 Leg Ext @ 80lbs

Last but not least, Single Leg Squats (BW) 10ea leg with 15box jumps (3x total).

This took me about an hour and I burned roughly 600 calories. Afterwards I had about an hour and 1/2 before my next client, so I went in my car and chilled a bit. I drank a 2:1 (carbs to protein) drink but headed back in with 30 minutes left. I didn’t want to just waste the time I had, so I finished with 20 minutes of cardio.

Treadmill:
10 minutes @ 8.0 Incline w/ 3.0 speed.
5 minutes 0 incline / 1.0 speed and I LUNGED! finished with another
5 minutes 5 incline/ 1.0 speed

photo 3

You know youre working out when your knees sweat!

Afterwards, I finished 1/2 of a quest bar and ate a greek yogurt.

4pm Trained Holli and she had a kick ass work out
4:30-5:30 Two more clients.
I then had an hour in between my last apt so I went to Chipotle and ate. It seems like I am always hungry ๐Ÿ˜‰
7-7:30pm Last client and was out the door around 7:45pm

Really not counting my calories or my macros lately. I am going to enjoy this weekend and then come monday really give it my all like I mentioned previously. I am still barely doing any cardio (first session was the treadmill I did today, all week), and yet still seeing results which is so straight. I can only imagine once I start adding cardio in my schedule.. Hmm…

Spinach Strawberries Lemon and Water

Spinach Strawberries Lemon and Water

Other than that, I had a green smoothie (MY FAVE!!!), the rest of my grape nuts (lol), cottage cheese, greek yogurt, almonds, chipotle, a banana, and a protein shake. Oh.. and I just ate 1/2 of a watermelon. Yup.. Look..

:P

๐Ÿ˜›

Lol.

Also made kale chips for a snack..

Preheat oven to 350 Coat with Olive Oil Sprinkle Salt Bake to 12-14 min

Preheat oven to 350
Coat with Olive Oil
Sprinkle Salt
Bake to 12-14 min

Going to be chilling the rest of the night with the boy. I have an early morning tomorrow. Took on a client at 8:30 just in time for my 9:15am Spin Class followed by 2 more clients. Short day but I hear tits going to be a super nice weekend so… not going to complain (for once).

Well enjoy and get moving!!!!!!!!

Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Day 93- 3 days left..

Wednesday, May 9th…

Woke up fat. No joke.

NO idea where my abs went. Possibly the more carbs I had yesterday due to a leg workout? UGH.

so guess what I did, I googled that shit.

Found the same shit I already knew, drink more water, sweat ext ext.. Did see something about preparation- H.. so I got it. Lmao. I am so bad. Do not follow what I do just yet.. the point of the cream is to apply it prior or cardio so it secretes the fluid out of that area…… *CROSSES FINGERS* *PRAYS* *BLOWS OUT A CANDLE* pleassssssssseeeeeeeeeee work..

I’ve had enough. 3 days. I can do this.

All I want is to finish this contest prep.. EAT like crap for 24 hours, then get back to my normal lifestyle. I want to eat fruit without guilt. I want to EAT TO GROW AND I WANT IT NOW!!!!!! I know I’ll lose my abs for a few days but I don’t care. You should see me at the gym late at night.. I am practically SLEEPING!!! I am trying so hard, then I beat myself up over the fact that it was possibly a shitty fucking workout. I need balance in my life. Balance and forgiveness, especially for oneself.

Alright so yesterday after my never ending work day I headed over to Taylor’s Salon after I walked Marley and ate really quick.. (@La Flavia Salon in IL).. I waited around for a bit, for her to finish with her last client then I was next! She ended up cutting about 4 inches off.. dry cut and everything. It. Looks. Awesome. Anyways after we were chit chatting.. she thought she was going to dye it as well.. well obviously a miscommunication.. haha.. so I am going back tomorrow (Thursday) for her to dye it and style it (just so I know what it looks like and if I want it up or down).. so yes.. any who.. after the haircut we went back to her house and she got ready and we hit the gym.

It was leg day.. the last leg day of this contest prep.ย  yep. and let me tell you I, my “rest” breaks were me shutting my eyes and trying to sleep. It was awful. The only bright side of this story is I lifted my heaviest.. weird? haha.. no joke.

Blah blah blah got home at 1130pm and passed the fuck out.

I did book the hotel, so that’s another thing off my list of things to do. Now its just a waiting game really lol. Playing around with my poses and how my “abs” look in certain poses.. I am def ready to get all pampered though. Taylor is going to do an amazing job I already know.. now if my body was up to par…..

UGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH! Don’t worry.. I’ll be confident up there because you really don’t have any other choice lmfao.. but deep down I could of done better. I just have to remind myself that I didn’t do this with the intention of trying to out beat every girl.. this was a personal goal.ย  Really just a set date that I needed to lose that god awful weight in and I think I at least accomplished that. Again.. just WAIT for the before and after pics.. I at least lost 25 SOLID POUNDS OF FAT. Ugh I was disgusting.

Alright that was my little update for you and again I apologize for the lack material in my blogs.. I PROMISEEEEE as soon as I get SOME energy I will put A LOT of effort into making this blog something special. I LOVE receiving the comments/feed back from you guys. It ALWAYS puts me in a better mood/ a smile on my face. So I thank you.

now, to leave you with a photo that have made my jaw drop today..

..talk aboutย  motivation.

Now go work out! ๐Ÿ˜‰

Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Day 67 4 WEEKS OUT!!!!! omg.

Officially 4 weeks out!

Holy crap.

Time has FLEW by… getting a little nervous.. but that’s alright.. right? FUCCCCCCCK!

No big deal. I got this && if I don’t, ol the fuck well, I’ll have a badass bikini for summer haha. No seriously though, I think with all the cardio and actually giving a shit Ill pull through just fine.

So what does 4 weeks out entail?

  • No preworkout. Awesome.
  • No carbonation.
  • Fruits in AM hours only.
  • Red Meat only on weekends (first 2 weeks).
  • Water, Tea only! (Crystal Light alternatives ok, for first 2 weeks).
  • Carbs only after leg workouts (possibly back as well).

So that’s not too bad ๐Ÿ™‚ I still have my condiments!!!! haha.. well for now.. everything kind of disappears 2- 1/2 weeks out.. ๐Ÿ˜ฆ

The Food Log

630am Protein Shake (Dymatize, Maca Powder, Coconut Shreds, Water, Ice, Blend).
10am Chicken Breast.
1230pm 12 Almonds.
145pm Finished 5th cup of tea, and 1 bottle of water.
230pm Chicken Breast with Asparagus.
600pm Egg Whites and a Salt Free rice cake w/ Chocolate Protein Almond Butter.
9pm Protein Pancakes ๐Ÿ™‚

The Work Out

Front Squat

50lbs x 10 x 4

Leg Press

140lbs x 12 x 2
180lbs x 10 x 2
230lbs x 8 x 2
270lbs x 6 x 1
270lbs x 10 x 1 (no idea where this came from lol).

Lunges

50lbs x 20 x 5

=

100 TOTAL LUNGES ๐Ÿ™‚

(took me exactly 5 min to finish 50 of them @ 50lbs)

Calf Raises

Leg Ext

85lbs – 115lbs to failure

45 minutes of cardio

Day 66 in Pictures..

  1. My chicken in a cup.
  2. All I do at work is check up on fitness related shizznit and (idk whytf my pics are turning around) but if it was normal the girl on the left is sooooooooooooooo sexy!
  3. My Salt Free Rice Cake w/ Protein Almond Butter.
  4. My protein pancake w/ a shit ton of pb2.. oops.. (after a leg workout so suck it).

So today was alright. Didn’t start the morning off right, but everything happens for a reason. My boss texted me the day before and asked if I could be at his house at 730am to drop his kids off at school. No big deal. Besides me needing to wake up at 5am just to get a morning workout in AND be on time to drive all the way to his house. Well I didn’t get up. But I was all ready to go get his kids. I start driving and as I am about to pull into his driveway (he lives about 30-40min away), he calls and says he needs me the next morning, not today. Awesome. Well… okay. It was no ones fault but my own that I didn’t wake up this morning (but I did two workouts yesterday so lets just pretend to flip flop them), but that was a complete waste of time. Whatever. No big deal. The day isn’t close to being over, but I am super excited to work out and KILL it.ย  I have homework to do tonight, and I need to get to bed at a decent hour. I don’t think I will be going out Mon-Fri anymore, even if it is just to chill. I need all the hours of the day that I can get. 4 weeks. That’s it. Its gonna FLY by and I need to keep up.

Had an awesome work out. Cant wait to hit it harder tomorrow ๐Ÿ™‚ and this weekend. ;0

Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Day 66 The virtue lies in the struggle, not in the prize.

Original Schedule:

6am Workout
9-5pm Autowerks
615-9pm Psych Class
930-1030pm Leg Workout

now it’s

9am Workout
3pm Another Work Out
615-9pm Class

UPDATE

9am Workout
630-830pm Workout. lol. ๐Ÿ˜ฆ

Btw bought a Timeflies ticket AWHILE ago, and its today and I am not going. ๐Ÿ˜ฆ too stressed out.. too sick and I really don’t want to miss class……(I’m such ย nerd).

So yes that means I skipped work today. I still feel like complete shit. I have NO idea what is wrong with me. I am use to the whole acid reflux thing but this is going on two SOLID days, and well see if its going to be day 3. I stayed up pretty late because I couldn’t get to sleep. So total of 4 work outs missed. No big deal. Tomorrow I am 4 weeks out. One solid month. Now its getting serious. I WILL do my best/hardest. I will make up for those lost workouts but how intense my work outs get. I am giving up carbonation (no energy drinks or my ย love of diet coke), just water tea and some propel (for at least the first two weeks). No more pre workout, and no fruits (only in the morning). Later (depending how I look) the list will continue on things I can’t eat lol. The last week/ week and 1/2 will be the hardest, distilled water, grapefruit, only chicken and tuna, and asparagus. WAMPPPPPPPP So that is a little update on everything. I have been super stressed with the deciding of the bikini, but its done and its being made and now that rock is off my shoulders. I just need to focus on feeling the workouts and spicing up the intensity a bit. ALOT of plyo work will be done, and stretching. For some reason I am enjoying stretching a WHOLE lot (mostly when my legs are sore and I have cardio to do, you feel the pull and it feels great)…. will add to this but its only 1130 and usually I don’t have time to explain a bit but here you go.. Tomorrow I will make everything more formal just in case people are following biweekly.

The Food Log..

10am Protein Shake ๐Ÿ™‚ See picture.
1pm Muscle Egg (I just chugged lol)
330pm Grilled (chicken and asparagus)
6pm Chugged Muscle Egg again
830pm Protein Shake
11pm 1 Salt Free Rice Cake w/ Protein Chocolate Almond Butter

The Work Out..

9am Cardio on an empty stomach.

630pm Shoulder Work Out.

Seated Shoulder Press

30lbs x 10 reps x 4

Lateral Raise

45lbs x 10 reps x 4

Plyo Work consisted of:

Bosu Ball Burpees (to shoulder press)

Bw x 10 x 4

Planks 1:30 each set

Squat to Front Raise/ Shoulder Press

15lbs x 15 x 3 (x1)

60 Minutes of Cardio (+45min from earlier) = 1Hr 45min (not including plyo) of cardio ๐Ÿ™‚

Day 66 in Pictures..

  1. Lululemon surprised me. lol. Just forgot I ordered these ๐Ÿ™‚
  2. Got here just in time. Fixed the stairmasters.
  3. My protein shake after my AM cardio. Last day for fruit :/
  4. Just thought it was a cool pic.
  5. Grilling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  6. Marley. The love of my life.
  7. Boulder Shoulder Plyo Work Out.
  8. Post Work Out Meal. Lolย  just threw the strawberries in.
  9. My mom hiding cake from me.
Tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,